28. 11. 2025 se v Praze 1 v sídle Advokátní kanceláře TEMPUS v Benediktské ulici uskutečnilo 2. jednání v rámci kolektivního vyjednávání zaměstnavatele BusLine KHK s. r. o. se sociálními partnery – Základní organizací Svazu Odborářů Služeb a Dopravy BUS a Základní organizací DOSIA pro BusLine KHK s cílem uzavřít kolektivní smlouvu pro rok 2026.
Za zaměstnavatele byl jednáním pověřen Mgr. Jan Seidl jako právní zástupce společností holdingu BusLine vedle Mgr. Karin Konstantinovové z hostitelské AK TEMPUS, která zastupuje nezletilou majitelku společnosti a její na jednání přítomnou matku, resp. zákonnou zástupkyni Blanku Votrubovou. Zaměstnavatele dále zastupovali jednatelé společností holdingu Busline Ing. Pavel Tomšů a Ing. Radka Janáčková, za správu společností holdingu BusLine Support s.r.o. technický ředitel Bc. Jiří Hokeš a vedoucí personálního oddělení Karolína Čorbová.
Základní organizaci DOSIA pro BusLine KHK zastupovali její předseda Jan Eyer spolu s místopředsedou Odborového svazu pracovníků dopravy, silničního hospodářství a autoopravárenství Čech a Moravy Bc. Oldřichem Schneiderem. Základní organizaci Svazu Odborářů Služeb a Dopravy BUS zastoupili její předseda Milan Zimmermann, místopředseda Jiří Hochman a vedoucí analytického týmu svazu Jindřich Berounský.
Zaměstnavatel zaslal 24. listopadu informace k čerpání mimořádného pracovního volna a výsledkem jednání 28. listopadu je dohoda o tom, že zaměstnavatel pošle odborovým organizacím do 3. prosince k závěrečnému čtení a kontrole konečný návrh kolektivní smlouvy pro rok 2026, kde byly odsouhlaseny její stěžejní parametry, související se zvýšením ceny dopravního výkonu Královéhradeckým krajem podle Přílohy č. 2 ke Smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na území Královéhradeckého kraje.
10. prosince 2025 v 16 hodin se v Praze 1 v sídle Advokátní kanceláře TEMPUS v Benediktské ulici uskuteční jednání za účelem podpisu nové kolektivní smlouvy pro rok 2026, kde se výkonový tarif řidiče autobusu zvyšuje ze 179,88 Kč na 193,97 Kč hrubého/hodinu, základní tarif ze 155,50 Kč na 168 Kč hrubého/hodinu, odměna za čekání ze 155,50 Kč na 168 Kč hrubého/hodinu. Příplatek za ztížené pracovní prostředí bude 13,44 Kč hrubého/hodinu.
Během jednání se zástupci SOSaD BUS ohradili proti skutečnosti, že předseda ZO OS DOSIA pro BusLine KHK Jan Eyer zneužil v minulém měsíci čtyř po sobě zaměstnavatelem organizovaných školení řidičů k podávání nepravdivých informací o kolektivním vyjednávání, kde mj. prezentoval ochotu zaměstnavatele zvýšit výkonový tarif řidiče na 210 Kč v případě eliminace negativních informací o zaměstnavateli na webu SOSaD. To zástupci zaměstnavatele razantně odmítli a takovou souvislost vyloučili. Následně Jan Eyer prezentoval, že výši výkonového tarifu nelze odhadnout, co bude dohodnuto, čímž opět prokázal nepochopení dosavadní komunikace, procesu kolektivního vyjednávání a vazby na aktualizaci ceny dopravního výkonu podle přílohy č. 2 ke Smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové autobusové dopravě. Za OS DOSIA situaci zachraňoval místopředseda OS DOSIA Oldřich Schneider a následně jsme otevřeli diskusi na téma odměny za čekání a její historie včetně situace v Evropě v kontextu se Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2002/15/ES ze dne 11. března 2002 o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě.
Jindřich Berounský



